Introducere/紹介

       ジャイアントパンダは、食肉目クマ科ジャイアントパンダ属に分類される食肉類。白と黒にはっきりと分かれた体毛が際立った特徴である。

       ジャイアントパンダ属の、唯一現生する1種。四川と秦嶺の2亜種が知られる(後記「#分類」を参照)。

       中国大陸で進化し、アバ・チベット族チャン族自治州域内が主たる生息地である。現在では中華人民共和国のごく限られた地域(四川省・陝西省など)にわずかな頭数が残存する[注釈 1]、竹食などの草食傾向が比較的高い雑食性の大型哺乳類。

Lăsați-mă să ghicesc. Nu ați înțeles nimic.

V-ați dori, totuși, să înțelegeți ceva și să fiți capabili de a citi cu voce tare, corect, toate frazele de mai sus? Nu aveți timp, dar limba japoneză vă fascinează în mod constant de un deceniu încoace? Visați să mergeți în Japonia și să comunicați ușor cu localnicii de pe stradă? Ei bine, nici eu, și eu, și pe mine, și eu. Am copiat textul de pe Wikipedia și este un fel de introducere a urșilor panda.

Pentru a clarifica lucrurile: Bună, mă numesc Alina, am 22 de ani, un viitor încețoșat și o dorință aprigă de a învăța lucruri. Nu sunt profesoară, nu am nicio calificare, nu am făcut niciun curs de limbă japoneză sau cultura Japoniei, nu am fost niciodată în Țara Soarelui Răsare, nu am vorbit niciodată cu un nativ – sau, ba da, dar în engleză și nu se pune.

Ajung acum la scopul blogului. Pentru că sunt o începătoare – aproape – absolută (mai știu câteva expresii, cuvinte, fraze, reguli gramaticale, etc.), doresc să mă documentez cât mai mult și să postez de fiecare dată când învăț ceva nou, să explic pe limba unui copil de cinci ani, dacă se poate, și – cine știe? – să ajut pe alții să învețe odată cu mine.

Dacă sunteți încă puțin confuzi, pe scurt, doresc să păstrez un „jurnal” online în care să notez toate cunoștințele pe care le strâng de-a lungul timpului, atât legate de limbă, cât și de cultura japoneză. Dacă sunteți interesați, ați putea să aruncați un ochi peste viitoarele postări, iar dacă nu, este în regulă. Sunt convinsă că există o mulțime de alte țări ale căror comori așteaptă să fie descoperite.

Acestea fiind spuse, vă urez o zi frumoasă și o viață plină de surprize!

Leave a Reply

